Lieve Reinoud, Faye en Valentine,
op 1 maart 2023 zongen wij dit lied voor jullie lieve en sophisticated Florentine. Wie had ooit kunnen weten dat we 2 jaar later afscheid van haar moeten nemen. Toen zonger we voor haar, nu zijn we sprakeloos. Nu we in Den Haag bijna buren zijn, hopen we met jullie op termijn mooie herinneringen aan het leven van Florentine te mogen ophalen.
Zij is voor altijd in jullie en ons hart.
Henk van der Zwan en Maarten van Zeben.
Op “My way”, Frank Sinatra
Hoewel, Florentine geen lied
Geen compliment zou willen horen
Zouden wij onszelf niet zijn
Om toch heel even, eventjes te storen.
Want Flo het klinkt wat bout
Jij bent getrouwd
Met hem verweven
Veel geluk als Heineken stuk
Dat is je leven.
Die vrouw, uit Lampegat
Kwam ooit in Leiden, haar Reinoud tegen.
Hij jonger in jaar, het werd een paar
Niets in de liefde, hield haar meer tegen.
Eerst naar Vietnam, nu Surinam
Straks Singapore, ‘t is om het even
Tja als vrouw van, lid van die clan
Dat is je leven.
Wat moet een meisje zonder man
Daar weten wij, zelf alles van.
Zijn carrière race, dat Leidse vlees
Geef hem de bons, blijf toch bij ons
Maar je zei ja, en reist hem na
Dat is je leven!
Dag Oase, dag WWF
Dag milieu en dierenwelzijn.
Als gastvrouw, ben jij geroemd
Zeg die Rein, mag wel heel blij zijn!
De Monchy, zijn evenknie
Jouw Italiaans, niet te evenaren.
Zo raakte jij, kan maar gezegd
Ja menig snaren.
Een bigi brasa van ons al
Wij vallen in een diep zwart dal
Dag lieve Flo, nooit meer Djogo
Maar wees niet bang, nog steeds no spang
Mi Gudu, wi lobi yu
Dat na yu libi!
Veel geluk, jij Heineken stuk
Op een mooi leven!
Tekst Henk van der Zwan en Maarten van Zeben
Gezongen tijdens het afscheidsdiner voor Reinoud en Florentine op woensdag 1 maart 2023 op de Nederlandse residentie te Paramaribo.